Wspieraj Nas razem z faniMani

Wspieraj nas przy okazji zakupów w sklepach internetowych razem z FaniMani. Zebrane środki przeznaczymy na zakup pomocy dydaktycznych dla SP Zalasewo, zakup sprzętu sportowego oraz rozwijanie Pasji Dzieci.

Dzięki naszemu zaangażowaniu w program Mega Misja zdobywamy kolejne nagrody dla Naszej Szkoły. Do biblioteki szkolnej trafiły dzisiaj nowe ksiażki, a do świetlicy gry planszowe.

megamisja

Dzisiaj przypominaliśmy sobie jak bezpiecznie korzystać z Internetu. Zajęcia rozpoczęłam od przygotowania na tablicy tabelki do przeprowadzenia quizu oraz umieszczenia na podłodze kodeksu z brakującymi wyrazami. Pierwszym zadaniem przygotowanym przez Julkę i Kubę był „Pingwinkowy quiz”. Wszystkim grupom udało się prawidłowo odpowiedzieć na zadane pytania. Świadczy to o tym, że uczniowie posiadają dużą wiedzę na temat bezpieczeństwa w sieci oraz wiedzą jakie niebezpieczeństwa mogą ich spotkać w trakcie korzystania z Internetu. Rozwiązywanie quizu było świetną zabawą. Następnie przeszliśmy do kontraktu – umowy o używaniu Internetu. Błyskawicznie udało Nam się uzupełnić brakujące wyrazy. Cieszy fakt, że większość dzieci przyznała, że część z tych zasad również obowiązuje w ich domach. Na koniec dzisiejszych zajęć, za wykonanie misji wygraliśmy nagrodę. Już nie możemy się doczekać!

 

Głównym tematem dzisiejszej MegaMisji były emotikony- uczyliśmy się je rozumieć i samodzielnie wykorzystywać. Zajęcia zaczęliśmy od rozmowy na temat emocji. Powiedzieliśmy sobie czym są i jak je wyrażamy. Uczniowie doskonale wiedzieli, że towarzyszą nam one w życiu codziennym. Uczyliśmy się skracać wiadomości tekstowe używając do tego emotikonów, jak również przekazywać informacje używając jedynie języka obrazowego. Wiemy, że w komunikacji medialnej emotikony są odzwierciedleniem rzeczywistych emocji pojawiających się na twarzy rozmówcy podczas bezpośredniego kontaktu. Na zakończenie Misji zmierzyliśmy się z pantomimą- sprawiło nam to ogromną frajdę!

Kolejny wtorek w świetlicy, a więc kolejne zadanie MegaMisji za Nami. Na początku zajęć odbyliśmy krótką pogadankę na temat ulubionych przez dzieci programów telewizyjnych oraz celu oglądania telewizji. Uczniowie chętnie brali udział w dyskusji. Kolejne zadanie rozpoczęliśmy od obejrzenia fragmentów wiadomości i talent show. Następnie dzieci odegrały scenki- program informacyjny oraz występ magika. Uczniowie byli bardzo kreatywni i zaangażowani w zadanie. W ramach podsumowania wymienialiśmy cechy programu rozrywkowego oraz informacyjnego, a także zorganizowaliśmy emocjonujący quiz polegający na rozpoznawaniu gatunków programów telewizyjnych. Za poprawne odpowiedzi dzieci otrzymały punkty w kształcie małych telewizorów. Do zobaczenia za tydzień Psotniku.

 

Kolejne zadanie za nami! Dowiedzieliśmy się, kto jest dla nas superbohaterem, jakimi cechami się charakteryzuje oraz z kogo chcielibyśmy brać przykład. Okazało się, że nie wszyscy wymienieni przez nas bohaterowie są postaciami fikcyjnymi. Zgodnie stwierdziliśmy, że również sportowcy i podróżnicy, a nawet rodzice, dziadkowie i nauczyciele mogą nimi być. Jednym z zadań podczas misji było przedstawienie swojego ulubionego bohatera fikcyjnego i jego wyjątkowych cech oraz narysowanie samego siebie i wypisanie naszych umiejętności. Sprawiło nam to dużo frajdy ale i trudności- dzieci miały problem z określeniem mocnych stron wśród rzeczywistych osób. Dzięki zajęciom uczyliśmy się rozróżniać zjawiska fikcyjne od tych, które pochodzą ze świata doświadczanego bezpośrednio oraz zrozumieliśmy, ze świat fikcji kreowany jest przez ludzi dzięki ich wyobraźni i kreatywności.

 

Naszej grupie udało się zrealizować kolejne zadanie MegaMisji!

Misję rozpoczęliśmy od naklejenia na podłogę magicznej taśmy, która wzbudziła ogromne zdziwienie i zaciekawienie wśród uczniów. Szybko jednak dowiedzieli się, że dzięki niej naucza się odróżniać komunikaty formalne od nieformalnych. W mgnieniu oka poradziliśmy sobie z tym zadaniem, więc wspólnie przystąpiliśmy do kolejnego. Tym razem Psotnik przygotował dla Nas kalambury! Dzięki dobrej zabawie dowiedzieliśmy się, że możemy komunikować się nie tylko słowami, ale także gestem, obrazem czy dźwiękiem. Ostatnie zadanie sprawiło nam ogromna frajdę. Zamieniliśmy się w aktorów, którzy gestami i dźwiękami musieli przedstawić historyjkę dla pozostałych uczestników. Psotniku do zobaczenia za tydzień!