Wspieraj Nas razem z faniMani

Wspieraj nas przy okazji zakupów w sklepach internetowych razem z FaniMani. Zebrane środki przeznaczymy na zakup pomocy dydaktycznych dla SP Zalasewo, zakup sprzętu sportowego oraz rozwijanie Pasji Dzieci.

Zapraszamy do udziału w kolejnej edycji akcji MEN „Szkoła do hymnu"
i odśpiewania „Mazurka Dąbrowskiego"
we wtorek, 10 listopada o godz. 11:11.

124556701 2633646886946960 6407780203354148836 o

PLAN DZIAŁAŃ SZKOLNEGO WOLONTARIATU w roku szkolnym 2020/2021

Ze względów na obostrzenia związane z występowaniem zagrożenia Covid-19 wolontariusze z naszej szkoły nie mogą uczestniczyć w spotkaniach: w Domach Pomocy Społecznej, w Klubie Seniora, w szpitalach, w przedszkolach, na festynach. Nie mogą także realizować projektu pomocy młodszym uczniom „Pomocna dłoń”.

Mimo trudnych warunków wolontariat zaplanował przeprowadzenie kilku zbiórek. Pierwsza z nich odbędzie się na rzecz Fundacji Pomocy Humanitarnej Redemptoris Missio. Druga ma na celu zorganizowanie słodkich prezentów z okazji świąt „Miód-cud, samo zdrowie” dla podopiecznych z Domu Pomocy Społecznej Sióstr Serafitek w Poznaniu. Zaplanowana jest także pomoc zwierzętom ze Schroniska w Skałowie oraz spotkanie z wolontariuszami, którzy pomagają w kraju i na świecie, dowiemy się co to jest „Motyli wolontariat”. Oprócz powyższych działań przez cały rok szkolny będziemy zbierać plastikowe nakrętki dla Antka – Akcja „Pomagamy Antkowi” w każdy pierwszy czwartek i piątek miesiąca od listopada (A.Waliszka-Pieprzyk).


PAŹDZIERNIK

III „BIEG MOTYLI” (edycja 2020 – jesień) –

Bieganie to styl życia, tak samo jak pomaganie!
 Jedno i drugie jest proste dla tych, co trenują, a zatem –

 w ramach treningu ciała, serc i ducha:

 Zapraszamy do wzięcia udziału  w III edycji Biegu Motyli!  

Więcej informacji na stronie https://hospicjum-palium.pl/bieg-motyli-3/ (indywidualne zapisy)

„Kwietna łąka” – sadzenie wiosennych kwiatów na obszarach zielonych przy szkole – zaangażowanie całej społeczności szkolnej w październiku pierwsza grupa –zerówka i nauczanie początkowe. (K. Jabłońska, K. Tylicka, B. Majocha, A. Sutuła, R. Grys-Matecka))

LISTOPAD

AKCJA ORGANIZOWANA PRZEZ POZNAŃSKĄ FUNDACJĘ POMOCY HUMANITARNEJ REDEMPTORIS MISSIO: akcja Włóczkersi – w jej ramach zbierane będą nowe włóczki, z których Panie Włóczkerski wydziergają ciepłą odzież dla dzieci z Afganistanu. Włóczki zbierają uczniowie danej klasy w swojej przypisanej sali. Nauczyciel – wychowawca odnotowuje udział ucznia w akcji na karcie działań wolontariusza. (K .Nowak, K. Tylicka, A. Kaliszan)

GRUDZIEŃ

Słodki prezent na święta Bożego Narodzenia dla dzieci z DPS-u Sióstr Serafitek  „Miód-cud samo zdrowie”. W DPS-ie jest sześć grup po dziesięcioro dzieci z różnymi niepełno sprawnościami. Naszym zadaniem jest zorganizowanie 12 litrowych słoików miodu po dwa na grupę, aby w ten sposób okazać serce dzieciom z DPS-u w zimowe dni. Zaangażowanie wszystkich klas. (R.Grys-Matecka, B.Gizelska)

STYCZEŃ

Spotkanie z Panią Martą Wawrzyniak wolontariuszką z projektu “Studenci bez granic” (współpraca ze studentami UAM w Poznaniu-Koło Naukowe Edukacji Międzykulturowej). Pani Marta przedstawi uczniom: poziom życia, problemy dnia codziennego oraz radości i marzenia dzieci z Madagaskaru. (R.Grys-Matecka, B.Gizelska)

LUTY

AKCJA ORGANIZOWANA PRZEZ POZNAŃSKĄ FUNDACJĘ POMOCY HUMANITARNEJ REDEMPTORIS MISSIO: „Opatrunek na ratunek”- zbiórka materiałów opatrunkowych do szpitali w Afryce (Tanzania, Kamerun) https://www.medycynamisjach.org/aktualnosci/132-opatrunek-na-ratunek (K. Nowak, K. Tylicka, W. Wypychowska, K. Jabłońska)

MARZEC

Pomoc zwierzętom ze Schroniska w Skałowie- zbiórka karmy, starych ręczników, które wykorzystywane są do ścielenia psom w budach. Zaangażowanie wszystkich klas. (W. Wypychowska, A. Kaliszan, Paulina Jaśkowiak)

KWIECIEŃ 

AKCJA ORGANIZOWANE PRZEZ POZNAŃSKĄ FUNDACJĘ POMOCY HUMANITARNEJ REDEMPTORIS MISSIO: „CZARY MARY- OKULARY” – zbiórka okularów korekcyjnych i przeciwsłonecznych, w dobrym stanie, nieuszkodzone. Okulary zbierają uczniowie danej klasy w swojej przypisanej sali. Nauczyciel – wychowawca odnotowuje udział ucznia w akcji na karcie działań wolontariusza. (K. Nowak, K. Tylicka, P. Jaśkowiak)

W ramach Dnia Ziemi:

  • „Rodzinne sprzątanie świata” – zadbajmy o Naszą Małą Ojczyznę.
  • Spotkanie z przedstawicielem Związku Międzygminnego „Gospodarki Odpadami Aglomeracji Poznańskiej”- Jak dbać o nasze środowisko? Pomysły i realizacja w wykonaniu wolontariuszy. (R. Grys-Matecka, A. Sutuła, B. Majocha)

MAJ

„Motyli wolontariat”- współpraca z Hospicjum Palium w Poznaniu: malowanie motyli, spotkanie z wolontariuszami z Hospicjum. (A.Kaliszan, K. Jabłońska, R.Grys-Matecka)

Realizacja projektu interdyscyplinarnego „Miód cud- fascynujące życie pszczół”.

CZERWIEC

Podsumowanie działalności szkolnego wolontariatu.

Troska o środowisko naturalne, ekologiczny sposób życia to zagadnienia zyskujące coraz większe zrozumienie i poparcie. Stają się inspiracją dla wielu działań, również tych podejmowanych w Swarzędzu. Jedną z naszych inicjatyw jest Eko Babie Lato – festyn rodzinny o ważnym przesłaniu edukacyjnym. Po rocznej przerwie, 12 września na Scenie nad Jeziorem, festyn odbędzie się po raz dziewiąty.
Eko Babie Lato to przestrzeń dla dzieci i nie tylko, z ciekawymi propozycjami warsztatów, konkursów i pokazów, których myślą przewodnią jest ekologia i ochrona przyrody.
Inspirujące warsztaty decoupagu na plastrach drewna, tworzenia witraży roślinnych, instrumentów, czy zwierzątek pokażą jak można w twórczy sposób wykorzystać materiały przeznaczone do recyclingu. O tym, co dzieje się w lesie dowiemy się na stoisku Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych.
Promować będziemy korzystanie z komunikacji miejskiej - ekologicznej alternatywy dla jazdy samochodem.  Zaprezentujemy także jak działa autobus hybrydowy.
Ekopatrol Straży Miejskiej w Swarzędzu pokaże górną metodę spalania węgla w domowych piecach, zademonstruje także działanie zadymiarki używanej do wykrywania nielegalnych podłączeń kanalizacji sanitarnej. Pomalujemy samochody przeznaczone na złomowanie.

Serdecznie zapraszam rodziny i grupy do wzięcia udziału w konkursach: Ekociuszek oraz Ekopociąg, których uczestnicy mają za zadanie wykonać strój bądź model pociągu z materiałów przeznaczonych do recyclingu. Na zwycięzców czekają atrakcyjne nagrody!

Zachęcam też do wielkiej zbiórki: elektrośmieci, zużyte baterie, odpady wielkogabarytowe.
15 września, w piątek – godz. 10:00-18:00,
16 września, sobota – w godz. 10;00-14:00,
na parkingu, przy skrzyżowaniu ul. Strzeleckiej i Jesionowej (przy hali sportowej SCSiR). W zamian – roślinki i upominki.

Marian Szkudlarek
Burmistrz Miasta i Gminy Swarzędz

Eko Babie lato A4

Szanowni Państwo, 
identyfikatory, które upoważniają Państwa do odbioru dziecka w roku szkolnym 2020/2021, można pobrać w dniu 1 września br.:

  • klasy I-II – podczas spotkań z wychowawcą (sala gimnastyczna),
  • klasy III – przy wejściu B, w wyznaczonym miejscu – stanowisku wychowawcy świetlicy.

Szanowni Państwo,
w roku szkolnym 2020/2021 świetlica szkolna będzie funkcjonować w godzinach od 6.30 do 16.30.
Przyjęcie dziecka do świetlicy odbywa się na podstawie karty kwalifikacyjnej dostępnej na ze strony szkoły.
Osoby zainteresowane proszone są o jej wydrukowanie i wypełnienie. Karty kwalifikacyjne należy przynieść na rozpoczęcie roku szkolnego 1.09.2020 roku.
Ze względu na sytuację epidemiologiczną dzieci uczęszczające do świetlicy powinny być wyposażone w wyprawkę do świetlicy służącą do realizacji zajęć świetlicowych.

Karta zgłoszenia dziecka do świetlicy w roku szkolnym 2020/2021 (pobierz)

Wyprawka plastyczna do realizacji zajęć w świetlicy w roku szkolnym 2020/2021

  1. blok techniczny – kartki białe
  2. blok techniczny – kartki kolorowe
  3. klej w sztyfcie
  4. pędzel cienki (do malowania farbami akwarelowymi)
  5. pędzel średni (do malowania farbami plakatowymi)
  6. pastele (podpisane opakowanie)
  7. temperówka, gumka do mazania
  8. kredki ołówkowe
  9. nożyczki
  10. teczka w formacie A4 podpisana imieniem, nazwiskiem oraz klasą

Powyższe materiały prosimy dostarczyć do świetlicy w siatce podpisanej imieniem, nazwiskiem oraz klasą, do której uczęszcza dziecko.

Wychowawcy świetlicy

 

 

Przecież tak nie można. Tak nie wypada. Wyjść po cichu. Niezauważonym, kiedy w naszej szkole było się tyle lat. Trzeba się pożegnać. Powiedzieć sobie „do widzenia”. Uroczyście zamknąć pewien rozdział w życiu. Złożyć najlepsze życzenia.

I zrobiliśmy to. Razem. Wystarczyło trochę chęci, zaangażowania, kilka zdjęć, nut…, metrów kabla i bajtów internetu. Nie pozwoliliśmy, by dzień Pożegnania Absolwentów w Szkole Podstawowej nr 2 w Zalasewie przemknął niepostrzeżony.

Spotkaliśmy się. Online. Powiedzieliśmy sobie kilka ciepłych słów, złożyliśmy życzenia i powspominaliśmy. Serce szybciej zabiło, głos załamał się ze wzruszenia i łza spłynęła po policzku na wspomnienie tego, co było, wspólnych chwil.

„...Ale to już było i nie wróci więcej” – śpiewaliśmy. Śmiem twierdzić, że nie, nie zgodzić się. Przecież wróci. Obiecaliśmy sobie w dniu 3 września 2015 r. –  w naszej szkole tworzymy wspomnienia. I to zrobiliśmy. Stanęliśmy na wysokości zadania. To, co się zdarzyło wróci… W naszym wspomnieniu…

Nasza szkoła, grafitowo - żółta, ze szklanymi ścianami odbijającymi słoneczne światło.

Aby ją obejść, trzeba zrobić setki kroków.

W prawo, w lewo, do głównego wejścia A.

Właśnie tędy, pięć lat wcześniej, weszliśmy, mali, duzi, z ciekawością w oczach i trochę przestraszeni, ale odważni, z nadzieją w sercu.

Byli jeszcze starsi od nas, ale tak samo zagubieni jak my.

Pierwszy rok – ten najważniejszy. Uczyliśmy się naszej szkoły, a ona spokojnie kierowała nasze kroki w przyszłość.

Przeżyliśmy wspólnie piękne uroczystości i niezwykłe wydarzenia.

Otwarcie szkoły – powitanie nas, uczniów i ciekawość, kim są nasi nauczyciele?

Wzajemne obietnice i szukanie sal w labiryncie korytarzy…

I tak dzień za dniem przeżywaliśmy nasze wspólne troski i radości.

Pierwszą powitaliśmy Jesień w Zalasewie, ale dopiero w następnym roku wyszykowaliśmy rowery i wraz z rodzinami pojechaliśmy na rajd. Z czasem Rowerowa Gra Terenowa na stałe zagościła w naszym kalendarzu.

W listopadzie myśleliśmy i wspominaliśmy w wierszach, piosenkach historię naszej Ojczyzny. To dla Niej, dla Niepodległej, w niezwykły sposób  pokazaliśmy, jak ważne są wolność, szacunek i pamięć.

W grudniu zapachniało świętami. Przygotowania do kiermaszu ruszyły pełną parą.

Prezenty, ozdoby i własnoręcznie wykonane kartki, wspólne śpiewanie kolęd, zdjęcia i pierniki… Zaczarowany bożonarodzeniowy świat stał się tradycją. Co roku odradzał w naszych sercach radość i nadzieję.

W styczniu bez reszty wciągał nas czas półrocznych podsumowań i Orkiestra Świątecznej Pomocy.

Ferie - zasłużony odpoczynek i powrót z myślą o młodszych kolegach i koleżankach. Możemy coś zrobić dla nich? Wieczory biblioteczne pełne kowbojów, wróżek, detektywów i piratów przyciągały tłumy pełnych energii i pomysłów dzieci. Chór śpiewał i umilał nam czas nauki i pracy, na rzecz innych, potrzebujących, słabych i cierpiących. Wolontariat wniósł w nasze życie piękne idee  - dobro zawsze wraca.

Cały czas towarzyszyły nam niezwykłe wydarzenia sportowe. To one kształtowały nasze charaktery, zmuszały do wysiłku i działania. Nagrody i puchary – cieszyły i dawały siłę do walki. Więcej, dalej…

I nadchodził Dzień Dziecka. Bieg po wiedzę uświadamiał nam, że współpraca, tolerancja, przegrana, wygrana – są niezbędne w naszym życiu. Ze wszystkim trzeba się zmierzyć…

Gdy nasi koledzy i koleżanki opuszczali mury naszej szkoły jako Absolwenci, wiedzieliśmy, że za rok My powiemy:

Już czas…

Absolwenci

 

Drodzy Czytelnicy,
rok szkolny dobiega końca. W bibliotece gorączkowe przygotowania, rozliczenia, ostatnie dni wizyt u nas.
Czas zatem na podsumowanie wyników Waszej aktywności i rozstrzygnięcie całorocznego konkursu.
(zobacz wyniki)

Życzymy wszystkim udanych pełnych przygód wakacji - nauczyciele bibliotekarze :)

Szanowni Państwo,

ogłoszone zostały wyniki pierwszego etapu rekrutacji do szkoły podstawowej oraz oddziału przedszkolnego.

Rodzice tych dzieci, które zostały zakwalifikowane do klasy pierwszej szkoły podstawowej oraz oddziału przedszkolnego przy Szkole Podstawowej nr 2 w Zalasewie w terminie od 01 do 08 czerwca proszeni są o potwierdzenie woli zapisu dziecka. Dokument można złożyć w portierni (wejście A) w godzinach od 8.00 do 18.00. Dokument, który należy dostarczyć do szkoły dostępny jest (tutaj)

Nie dotyczy to dzieci zamieszkałych w obwodzie placówki.

Z dumą oddajemy w Państwa ręce tomik z wyjątkową twórczością dzieci ze Szkoły Podstawowej nr 2 w Zalasewie.

Tomik, który powstał w tak trudnym czasie jest dowodem, że talentu nie pokona nawet koronawirus. „A wiosna i tak przyszła” niesie nadzieję, że niebawem wróci normalność, a nikt nie mówi o tym tak pięknie jak dzieci…

poezja

(zobacz)

Kochani  już jutro, czyli dnia 15.05 będziemy obchodzić szczególne święto : „Dzień Rodziny”.

Bliskie i serdecznie relacje z rodziną, krewnymi  czy bliskimi nam osobami, są zazwyczaj jedną z naszych potrzeb, której spełnienie przynosi dużo radości i poczucie szczęścia.

Dlatego warto wykorzystywać każdą chwilę, którą możemy spędzić w gronie najbliższych osób.

Kochani szczególnie w tym dniu, zachęcamy Was do spędzenia tego  wyjątkowego czasu w sposób aktywny, wiele radości może przynieść wspólna zabawa. Wspólne planszówki,  kalambury , wspólne wyjście na spacer. Pomysłów co nie miara ! Mamy świadomość , że sytuacja jest wyjątkowa, nie z każdą nam bliską osobą możemy spotkać się osobiście. Jednak są inne możliwości, aby pamiętać o ważnych dla nas osobach, pielęgnować wzajemne relacje i kontakt. Jesteśmy z Paniami ciekawe, jakie plany macie na ten wyjątkowy dzień, może zechcecie się nim z nami podzielić?

Zerknijcie proszę na wyzwanie jakie dla Was przygotowałyśmy. Zapraszamy do podjęcia inicjatywy ;)

Przypominamy również, że jesteśmy dla Was  dostępne, a co za tym idzie zapraszamy do kontaktu również indywidualnego.

Pedagodzy szkolni i psycholog

rodzina plakat 1  rodzina plakat 2

Szanowni Państwo,

w dniach  
18 - 21 maja br. w godzinach 15.00-18.00
22 maja br. w godzinach 9.00-12.00

w holu głównym w Szkole Podstawowej nr 2 w Zalasewie
Sekretarz szkoły przyjmować będzie wnioski o przyjęcie do oddziału przedszkolnego
i klasy pierwszej szkoły podstawowej w wersji papierowej (wydrukowane i podpisane) wraz z załącznikami.

Wnioski o przyjęcie do szkoły podstawowej dotyczą wszystkich kandydatów zamieszkałych w obwodzie szkoły i kandydatów spoza obwodu.

Mając na uwadze wytyczne Głównego Inspektora Sanitarnego prosimy, aby wnioski były zamknięte w papierowej kopercie.

Informujemy, że w związku z rosnącą liczbą zakażeń boiska przy swarzędzkich szkołach,
w tym przy Szkole Podstawowej nr 2 w Zalasewie pozostaną zamknięte.

Komunikat nr 56 Burmistrza Miasta i Gminy Swarzędz (zobacz)

Drodzy Czytelnicy,

ogromnymi krokami zbliża się miesiąc maj - patron bibliotek i bibliotekarzy. Z tej okazji (ponieważ tradycyjna forma organizowanego przez nas co roku Festiwalu Czytania jest niemożliwa do zrealizowania) proponujemy Wam własną aktywną twórczość. Przygotowałyśmy dwa konkursy, sądząc iż każdy znajdzie coś interesującego dla siebie. Zachwycamy się życiem artystów, gwiazd, celebrytów. Oto przed Wami niepowtarzalna okazja pochwalenia się talentami. Któż z nas nie marzył, by stać się sławnym choć przez chwilę? Szczegóły na plakatach i w zakładce: Materiały (Biblioteka).

Prace prosimy nadsyłać na adresy e-mail:

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Zapraszamy - nauczyciele bibliotekarze

W tych trudnych czasach związanych z epidemią koronawirusa (COVID-19) powinniśmy być gotowi na podejmowanie nowych decyzji i zdecydowanych kroków. Z nieukrywaną radością, ale też i lekką dumą, informujemy, że dzięki dobrym serduszkom dzieci klasy VI E Szkoły Podstawowej nr 2 w Zalasewie, w dniu 11 kwietnia b.r. przekazaliśmy Zespołowi Ratownictwa Medycznego w Swarzędzu zakupione ze składek klasowych środki ochrony osobistej - 25 litrów płynu do dezynfekcji, jednorazowe rękawiczki, maseczki oraz kombinezony. Potrzeby są ogromne więc, a chociaż tak mogliśmy wspomóc tych, którzy są najbardziej zagrożeni i walczą na pierwszej linii, poświęcając swój prywatny czas i życie rodzinne. Dla wszystkich dzisiejsza rzeczywistość jest bardzo trudna. Każdy z nas jednak może pomóc, czyniąc choćby jeden, jakikolwiek, z pozoru nawet niewielki, gest dobrej woli. Wszyscy jesteśmy ważni, a teraz nastał czas, aby być wobec siebie życzliwym i pomocnym. Jeśli więc jesteśmy w jakikolwiek sposób w stanie pomóc, POMAGAJMY.

 

Uczniowie klasy 6e
wraz z rodzicami oraz wychowawcą

Rozpoczynamy nauczanie zdalne przez platformę edukacyjną. Aby ułatwić dostęp oraz usystematyzować materiały rozgraniczamy dydaktykę od pomocy specjalistycznej. Chcąc spełnić oczekiwania Rodziców i Uczniów, proponujemy korzystanie z materiałów specjalistycznych (wskazówki i pomoce logopedyczne, biblioteczne, terapeutyczne, z doradztwa zawodowego) na stronie internetowej szkoły (zobacz)

W razie wątpliwości, pytań, potrzeby konsultacji proponujemy kontakt mailowy.

Nauczyciele specjaliści

Nabór do przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz 1 klas szkół podstawowych – zmiana terminów.

Szanowni Państwo,
ze względu na obecną sytuację w kraju, ogłoszony stan zagrożenia epidemicznego, 18 marca 2020 r. zarządzeniami burmistrza nr WOM.0050.1.52.2020 oraz WOM.0050.53.2020 zmienione zostały terminy postępowań rekrutacyjnych do publicznych przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz klas I szkół podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Gmina Swarzędz. Zmianie nie uległ termin wypełniania wniosków w systemie elektronicznym i trwa on od 16 marca do 30 marca 2020 r.

Termin składania wniosków w wersji papierowej (wydrukowanych i podpisanych)
wraz z załącznikami został ustalony na 18 – 22 maja 2020 r.

Pozostałe terminy, znajdują się na stronie Swarzędza (zobacz) oraz na stronie naboru.

Zarządzenie 1 (zobacz)

Zarządzenie 2 (zobacz)

W związku z zawieszeniem zajęć w szkołach Komitet Organizacyjny Konkursu Kangur Matematyczny podjął decyzję o przeniesieniu zawodów na dzień 16.04.2020 r.

Nauczyciele matematyki

Drodzy Uczniowie, Szanowni Rodzice,

zgodnie z decyzją Ministra Edukacji Narodowej wynikającą z konieczności zapobiegania rozprzestrzenianiu się koronawirusa zajęcia w szkole zostają zawieszone na 2 tygodnie (od 12 do 25 marca br.) 12 i 13 marca br. w razie niezbędnej potrzeby zapewniamy zajęcia opiekuńcze dla uczniów. Ze względu na profilaktykę, bezpieczeństwo zdrowotne Państwa i Państwa dzieci, apeluję o ograniczenie wszelkich kontaktów i wyjść.

Od poniedziałku, 16 marca br., uczniowie nie przychodzą do szkoły.

Proszę o zapoznanie się z komunikatem MEN (zobacz)

zawieszenie

Kolejne informacje będę Państwu przekazywać przez e-dziennik.

Beata Hałas
Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 2 w Zalasewie

Szanowni Państwo,

w dniach
18 - 21 maja br. w godzinach 15.00-18.00
22 maja br. w godzinach 9.00-12.00

w holu głównym w Szkole Podstawowej nr 2 w Zalasewie Sekretarz szkoły przyjmować będzie wnioski o przyjęcie do oddziału przedszkolnego i klasy pierwszej szkoły podstawowej w wersji papierowej (wydrukowane i podpisane) wraz z załącznikami. Wnioski o przyjęcie do szkoły podstawowej dotyczą wszystkich kandydatów zamieszkałych w obwodzie szkoły i kandydatów spoza obwodu.

Mając na uwadze wytyczne Głównego Inspektora Sanitarnego prosimy, aby wnioski były zamknięte w papierowej kopercie.

 

Nabór do przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz 1 klas szkół podstawowych – zmiana terminów.

Szanowni Państwo, ze względu na obecną sytuację w kraju, ogłoszony stan zagrożenia epidemicznego, 18 marca 2020 r. zarządzeniami burmistrza nr WOM.0050.1.52.2020 oraz WOM.0050.53.2020 zmienione zostały terminy postępowań rekrutacyjnych do publicznych przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz klas I szkół podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Gmina Swarzędz. Zmianie nie uległ termin wypełniania wniosków w systemie elektronicznym i trwa on od 16 marca do 30 marca 2020 r.

Termin składania wniosków w wersji papierowej (wydrukowanych i podpisanych) wraz z załącznikami został ustalony na 18 – 22 maja 2020 r.

Pozostałe terminy, znajdują się na stronie Swarzędza (zobacz) oraz na stronie naboru.

Zarządzenie 1 (zobacz)

Zarządzenie 2 (zobacz)

 

 

Rekrutacja do Szkoły:

Zasady rekrutacji do szkół podstawowych oparte są na ustawie z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (t. j. Dz. U. z 201 9 r. poz. 1148 z późn. zm.), Uchwale Nr XVIII/238/2020 Rady Miejskiej w Swarzędzu z dnia 28 stycznia 2020 r. i Zarządzeniu Nr WOM 8.2020 Burmistrza Miasta i Gminy Swarzędz z dnia 2 stycznia 2020 r.

Postępowanie rekrutacyjne do klasy I odbywać się będzie drogą elektroniczną. Zgłoszenia (dot. kandydatów z obwodu i wnioski należy rejestrować pod adresem (zobacz), a następnie wydrukować i wraz z wymaganymi załącznikami złożyć w szkole pierwszego wyboru. Załączniki będą do pobrania na stronie rekrutacji.

Nabór elektroniczny dotyczy:

  • dzieci 7-letnich (urodzone w roku 2013 r.) objęte obowiązkiem szkolnym,
  • dzieci, którym odroczono obowiązek szkolny.
  • W przypadku dzieci 6-letnich (urodzone w roku 2014 r.) prosimy rodziców w o bezpośredni kontakt z placówką.

Warunkiem brania udziału w rekrutacji dziecka jest odbycie obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego w poprzednim roku szkolnym lub posiadanie opinii poradni psychologiczno pedagogicznej o możliwości rozpoczęcia nauki w szkole podstawowej. Do klasy pierwszej publicznej szkoły podstawowej, której ustalono obwód przyjmuje się na podstawie zgłoszenia rodziców dzieci zamieszkałe w tym obwodzie. Kandydaci zamieszkali poza obwodem publicznej szkoły podstawowej mogą być przyjęci do klasy pierwszej po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego, jeżeli dana szkoła podstawowa nadal dysponuje wolnymi miejscami. Przy rekrutacji brane są pod uwagę kryteria określone przez organ prowadzący przyjęte Uchwałą Nr XVIII/238/2020 Rady Miejskiej w Swarzędzu z dnia 28 stycznia 2020 r. w sprawie określenia kryteriów w postępowaniu rekrutacyjnym do klas pierwszych publicznych szkół podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Gmina Swarzędz, dla kandydatów zamieszkałych poza obwodem szkoły. Każdemu kryterium przypisana jest określona liczba punktów. Spełnianie kryteriów należy potwierdzić, dołączając do wniosku określone niżej dokumenty. W przypadku nieprzedłożenia dokumentów potwierdzających dane kryterium, komisja rekrutacyjna rozpatrując wniosek nie uwzględnia tego kryterium.

Dokumenty do pobrania - szkoła podstawowa:

  1. Zasady rekrutacji - Uchwała (pobierz)
  2. Harmonogram - Zarządzenie (pobierz)
  3. Określenie kryteriów - Uchwała (pobierz)

 

Rekrutacja do przedszkoli oraz oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych:

Zasady rekrutacji do przedszkoli publicznych oraz oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oparte są na ustawie z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (t. j. Dz. U. z 2019r. poz. 1148z późn. zm.).

Postępowanie rekrutacyjne odbywać się będzie drogą elektroniczną. Wnioski należy rejestrować pod adresem (zobacz), a następnie wydrukować i wraz z wymaganymi załącznikami złożyć w przedszkolu pierwszego wyboru. Nabór dotyczy dzieci z roczników 2014-2017 zamieszkałych na terenie Gminy Swarzędz.

Przy rekrutacji brane są pod uwagę kryteria określone w ustawie, tzw. kryteria ustawowe oraz kryteria dodatkowe przyjęte Uchwałą Nr XVIII/237/2020Rady Miejskiej w Swarzędzu z dnia 28stycznia 2020r. w sprawie ustalenia kryteriów wraz z liczbą punktów w postępowaniu rekrutacyjnym do publicznych przedszkoli oraz oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych dla których organem prowadzącym jest Gmina Swarzędz, które będą brane pod uwagę na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego. Każdemu kryterium przypisana jest określona liczba punktów. Spełnianie kryteriów należy potwierdzić dołączając do wniosku określone niżej dokumenty. W przypadku nieprzedłożenia dokumentów potwierdzających dane kryterium, komisja rekrutacyjna rozpatrując wniosek nie uwzględnia tego kryterium.

Dokumenty do pobrania - przedszkole:

  1. Zasady rekrutacji - Uchwała (pobierz)
  2. Harmonogram - Zarządzenie (pobierz)
  3. Określenie kryteriów - Uchwała (pobierz)

RODO (zobacz)

W dniach od 16 do 19 grudnia 2019 r. świetlica główna będzie przyjmować zapisy na dyżur w czasie świątecznym wolnym od zajęć dydaktycznych.

W bieżącym roku szkolnym Konkurs odbędzie się 19.03.2020 r. Konkurs ma charakter jednorazowego testu trwającego 75 minut. W konkursie mogą brać udział uczniowie z klas 2,3,4,5,6,7,8. Prawo uczestnictwa w Konkursie mają uczniowie, którzy dokonają wpłaty w wysokości 10 zł u nauczyciela uczącego matematyki w danej klasie. W klasach 2 i 3 wpłatę można dokonać u wychowawca klasy. Każdy uczestnik w dniu konkursu otrzyma układankę logiczną.Termin zgłaszania uczniów do udziału w Konkursie do 13.01.2020 r.

Koordynator konkursu
Justyna Włodarska

Z radością informujemy, że nasza szkoła, SP 2 w Zalasewie weźmie udział w IV edycji programu " Szkoła Małego Inżyniera".

Program realizowany jest wspólnie przez firmę Volkswagen Poznań oraz Fundację Rozwoju Edukacji Małego Inżyniera od września 2016 roku. Konkurs organizowany jest dla szkół podstawowych z terenu województwa wielkopolskiego. W Programie nie mogą wziąć udziału zwycięskie szkoły z I, II, III edycji Programu, realizowanych w latach 2016/2017, 2017/2018 , 2018/2019.

Główny cel programu to promocja nauk ścisłych a zwłaszcza robotyki.

Termin: od 25.11.2019 godz. 00:00:01 - do 6.12. 2019 godz. 23.59.59
Głosowanie jest bezpłatne, koszt wysyłki SMS z kodem pokrywa Volkswagen Poznań Sp. z o.o.

ZAGŁOSUJ (kliknij)

Z góry dziękujemy za każdy oddany głos!

plakat inżynier

Regulamin (zobacz)

 

Uczniowie i Nauczyciele SP2 w Zalasewie

Karmel

 

Dzieciaki kochają pluszaki…

Z pewnym wyprzedzeniem (20.11.2019 r.) zorganizowany został w bibliotece Dzień Pluszowego Misia, ale myli się ten, kto sądzi, iż takie urodziny trwają u nas jeden dzień. W środę rozpoczęliśmy cykl zajęć dla klas 0 – 3 poświęcony temu sympatycznemu zwierzakowi, ukochanej zabawce dzieci na całym świecie.

Od rana miałyśmy gości! Dzieci tłumnie pojawiały się na „herbatce u misia”, a właściwie dwóch...Zapytacie - jak to? A tak to! Poza prezentacją o historii pluszowego misia, czytaniem książeczki o Promyku, kolorowankami i kodowankami, przygotowany został konkurs na imię dla kolejnego bibliotecznego misia-sierotki (szczegóły na stronie).

Nasi najmłodsi chętnie brali udział w zajęciach, wykazując się bystrością, uwagą i dyscypliną. Nauczyciele otrzymali materiały do wykorzystania na zajęciach, ponieważ impreza trwa do poniedziałku – 25 listopada br., kiedy to miś rzeczywiście obchodzi swoje święto.

Życzymy udanej zabawy i zapraszamy do udziału w konkursie nie tylko najmłodszych, ale wszystkich uczniów naszej szkoły. Kochani! Miś niecierpliwie czeka na imię, liczymy na Waszą kreatywność :)

Fotorelacja wraz z rozstrzygnięciem konkursu

Od 12 listopada wznawiamy zajęcia z etyki.
Zainteresowanych uczniów prosimy o sprawdzenie planu lekcji w dzienniku elektronicznym.


W ramach współpracy z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną w Swarzędzu

przedstawiamy ofertę warsztatów na rok szkolny 2019/2020 dla rodziców, nauczycieli i uczniów.

Zapraszamy do zapoznania się z ofertą (zobacz)

 

Dyrekcja, Nauczyciele, Rada Rodziców
Szkoły Podstawowej nr 2 w Zalasewie

zapraszają do udziału w IV Rowerowej Grze Terenowej

Jesień w Zalasewie

jesien w zalasewie

28 września 2019 roku

Czas trwania 9:30 – 14:00

Start – boisko Szkoły Podstawowej nr 2 w Zalasewie

Meta – polana piknikowa nad Jeziorem Malta w Poznaniu

W programie imprezy liczne atrakcje

 

Organizatorzy:

  • Dyrekcja i Grono Pedagogiczne Szkoły Podstawowej nr 2 w Zalasewie
  • Rada Rodziców Szkoły Podstawowej nr 2 w Zalasewie
  • Kierownictwo Rowerowej Gry Terenowej:
    Wiesława Wypychowska i Stanisław Michalski

Cele imprezy:

  1. Propagowanie aktywnych form wypoczynku oraz zdrowego stylu życia.
  2. Integracja społeczności szkolnej.

Regulamin (zobacz)

Klauzula informacyjna dotycząca danych osobowych (zobacz)

Oddziały przedszkolne:

  • 0 A - godz. 10:00 sala nr 5
  • 0 B – godz. 12:00 sala nr 4

Klasy I – III w sali gimnastycznej w godz. 9:30 – 10:30, a następnie w salach lekcyjnych:

  • I a - 1
  • I b - 2
  • I c - 30
  • I d - 3
  • I e - 4
  • I f - 11

  • II a - 15
  • II b - 14
  • II c - 13
  • II d - 7

  • III a - 16
  • III b - 8
  • III c - 9
  • III d – 10

Klasy IV w auli w godz. 8:15 – 9:15, a następnie w salach:

  • IV a - 17
  • IV b - 11
  • IV c - 24
  • IV d - 10
  • IV e - 23
  • IV f - 9
  • IV g - 25

Klasy V, VI, VII w sali gimnastycznej w godz. 11:00 – 12:00, a następnie w salach:

  • V a - 10
  • V b - 24
  • V c - 25
  • V d - 31
  • V e - 11
     
  • VI a - 18
  • VI b - 21
  • VI c - 19
  • VI d – 22

  • VII a - 20
  • VII b - 17
  • VII c – 8

Klasy VIII we wtorek godz. 17:00 w auli, w środę o godz. 8:15 w salach lekcyjnych:

  • VIII a - 22
  • VIII b - 21
  • VIII c - 19

 

UWAGA!

Informujemy, że zebranie organizacyjne, które miało odbyć się 05 czerwca 2019r. zostaje ODWOŁANE

Szanowni Państwo,

  • w roku szkolnym 2019/2020 w Szkole Podstawowej nr 2 w Zalasewie planowane jest utworzenie pięciu klas pierwszych,
  • dzieci zostaną przydzielone do klas wg miejsca zamieszkania,
  • gotowe listy z podziałem na klasy i nazwiskiem wychowawcy zostaną wywieszone w holu głównym po 25 sierpnia,
  • uczniowie na początku roku szkolnego otrzymają bezpłatny zestaw podręczników i materiałów ćwiczeniowych do klasy pierwszej zgodnie z obowiązującą procedurą wypożyczenia. Szczegóły przekażą wychowawcy na pierwszym spotkaniu,
  • rodzice, którzy zadeklarują uczęszczanie dziecka na lekcje religii zobowiązani są do zakupu podręczników do religii,
  • wykaz podręczników będzie umieszczony na stronie internetowej szkoły w zakładce „podręczniki”,
  • informacja o wyprawce szkolnej zostanie podana na stronie internetowej szkoły,
  • informacja o uroczystym rozpoczęciu roku szkolnego dla kl. I będzie podana na stronie internetowej szkoły po 20 sierpnia,
  • zapisy do świetlicy szkolnej będą odbywać się w dniu rozpoczęcia roku szkolnego w holu głównym,
  • w tym dniu będzie można również zapisać dziecko na obiady.123

Postępowanie rekrutacyjne do klasy I rozpoczyna się 01 kwietnia w poniedziałek o godzinie 9.00, odbywać się będzie drogą elektroniczną.

Zgłoszenia (dot. kandydatów z obwodu szkoły) i wnioski należy rejestrować pod adresem (zobacz), a następnie wydrukować i wraz z wymaganymi załącznikami złożyć w szkole pierwszego wyboru.

Sekretariat czynny jest codziennie od 8.00 do 15.30.

Już w sobotę 06.04, podczas Swarzędzkich Dni Esportu, rozpocznie się wspaniałe wydarzenie dla fanów elektronicznej rywalizacji, czyli turniej FIFA19 o Puchar Burmistrza Miasta i Gminy Swarzędz - zawody szkolne!

Gracze rywalizować będą w FIFA19 na platformie PS4, a stawką jest prestiż, możliwość sprawdzenia swoich umiejętności w konfrontacji z innymi zawodnikami oraz wspaniałe nagrody ufundowane przez Organizatora i Partnerów wydarzenia!

Formularz zgłoszeniowy dla uczniów (zobacz)

Harmonogram:

Sobota: 10:00 - otwarcie imprezy - przemówienie P. Burmistrza Szkudlarka
ok. godziny 16:00 - Wręczenie nagród - turniej FIFA19 dla szkół - P. Burmistrz Zwoliński

Niedziela: 10:00 - otwarcie imprezy przez Starostę powiatu Poznańskiego
Niedziela ok. godziny 19:00 wręczenie nagród za turniej FIFA19 - P. Burmistrz Szkudlarek

Dorota Zaremba
Kierownik Wydziału Edukacji,
UMiG w Swarzędzu
tel. 61 6512312

Ruszyła rekrutacja do oddziału przedszkolnego - postępowanie rekrutacyjne odbywa się drogą elektroniczną.

Wnioski należy rejestrować pod adresem (wejdź),

a następnie wydrukować i wraz z wymaganymi załącznikami złożyć w przedszkolu pierwszego wyboru.

W przypadku wybrania naszej placówki zapraszamy do sekretariatu w godzinach 8.00 - 15.00.

Rekrutacja trwa do 29 marca. 

 

Dyrekcja, Grono Pedagogiczne i Uczniowie Szkoły Podstawowej Nr 2
serdecznie zapraszają rodziców z dziećmi
rozpoczynającymi naukę w roku szkolnym 2019/2020
na DRZWI OTWARTE w środę 13 marca 2019
od godziny 17:00 do 18:00

52893173 776337152724851 7760239204965023744 n

Serdecznie zapraszamy dzieci do udziału w piernikowych warsztatach, które odbędą się 15 grudnia podczas Kiermaszu Świątecznego organizowanego w naszej szkole.

Każdy uczestnik warsztatów będzie mógł samodzielnie dekorować pierniki, które później zabierze do domu.

Organizatorzy zapewniają materiały oraz wyposażenie umożliwiające przeprowadzenie warsztatów.

Każdy uczestnik będzie miał do dyspozycji 5 pierników do dekorowania, kolorowy lukier oraz dekoracje cukiernicze. Po skończonych zajęciach dzieci otrzymają dyplom uczestnictwa w warsztatach.

 

Koszt udziału w warsztatach to 10zł/os.
Ilość miejsc ograniczona.

Zgłoszenia proszę kierować do p. Katarzyny Goldy- Wojtkowiak do niedzieli (9 grudnia).

plakat warsztaty piernikowe

Zapraszam uczniów klas 2 wraz z rodzicami na warsztaty pt. „Christmas Time”. Motywem przewodnim jest zima, święta, Mikołaj i prezenty!

W radosnej atmosferze zabawy i w ciekawy sposób będziemy uczyć się języka angielskiego. Gry, zabawy, piosenki, wyliczanki, niespodzianki!

Warsztaty odbędą się 19 grudnia 2018r., w godz. 18:00 - 19:00, sala nr 1, w Szkole Podstawowej nr 2 w Zalasewie. Ilość miejsc jest ograniczona, maksymalnie 24 osoby, tj. 12 rodziców + 12 dzieci (1 rodzic + 1 dziecko).

Zapisy na warsztaty można zgłaszać mailowo, poprzez dziennik elektroniczny lub osobiście u Pani Izabeli Kowalczewskiej – kontakt: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

chRIstmas time 3

 

ZAPRASZAM!!!
Izabela Kowalczewska

26 października 2018 r. ruszyło głosowanie w programie „Szkoła Małego Inżyniera”. Liczymy na Państwa wsparcie!

Celem programu jest wyłonienie 13 finalistów spośród szkół zgłoszonych na podstawie formularza, a które zostaną wybrane w ramach głosowania internautów.

Nagrodą w programie jest:

  • jednodniowy Festiwal Technologiczny, składający się z pokazu przeznaczonego dla wszystkich uczniów szkoły oraz warsztaty z robotyki i warsztaty z programowania
  • 4 zestawy klocków LEGO Mindstorms EV3 o wartości 6000 złotych

Głosowanie odbywa się za pośrednictwem Serwisu poprzez kliknięcie „głosuj”. Każdy głosujący może głosować tylko raz w ciągu danego dnia. Aby oddać głos należy podać na stronie projektu numer telefonu komórkowego, na który wysłany zostanie SMS z kodem . Głosowanie jest bezpłatne, koszt wysyłki SMS z kodem pokrywa Volkswagen Poznań.

Organizatorzy nie będą wykorzystywać wprowadzonych numerów telefonów do jakichkolwiek innych celów za wyjątkiem działań związanych z przebiegiem głosowania,w tym nie będą przesyłać żadnych informacji marketingowych oraz promocyjnych.

Głosujemy od 26.11 do 07.12 

Zagłosuj

inzynier

Rusza głosowanie w konkursie "Dzieciaki do Rakiet". Bardzo liczymy na Państwa wsparcie. W tym roku do akcji zgłosiło się aż 609 szkół z całej Polski. W drodze głosowania wyłonionych zostanie 60 zwycięzców, którzy otrzymają zestawy profesjonalnego sprzętu do nauki tenisa.

Głosuj

rakiety

Codziennie każdy z nas może oddać 5 głosów!

 

Zapraszamy serdecznie.
W tak znakomitym muzycznym towarzystwie Chór MELODY TEAM dziękował będzie za wolność, za niepodległość…

1koncert

Szanowni Państwo,

Nauczyciele ze Szkoły Podstawowej nr 2 w Zalasewie, zostali nominowni do nagrody

w plebistycie Nauczyciel na Medal 2018.

Głosowanie będzie trwać do czwartku 8 listopada 2018 r. do godz. 21.00.


FG 354

FN 357

FN 373 fb

Patrycja Borowska - Klimaszewska (zagłosuj)

Katarzyna Golda - Wojtkowiak (zagłosuj)

Izabela Kowalczewska (zagłosuj)

 

Nasza świetlica szkolna przystapiła do ogólnopolskiego konkursu  SIĘ GRA SIĘ MA.
Do wygrania  odlota sala gier dla zwycięzkiej świetlicy od HASBRO! 
Do wygrania również zestawy gier, które doposażą nasze wszystkie sale świetlicowe.
 
 
 
głosuj
 
Wychowawcy świetlicy
koordynator akcji Emilia Kowalska - Szuniewicz

Dyrekcja, Nauczyciele, Pracownicy, Rada Rodziców
Szkoły Podstawowej nr 2 w Zalasewie

zapraszają do udziału w III Rowerowej Grze Terenowej

Jesień w Zalasewie


jesien w zalasewie

29 września 2018 roku

Czas trwania 9:30 – 14:00

Start – boisko Szkoły Podstawowej nr 2 w Zalasewie
Meta – polana piknikowa nad Jeziorem Swarzędzkim

W programie imprezy liczne atrakcje

 

Organizatorzy:

  • Dyrekcja i Grono Pedagogiczne Szkoły Podstawowej nr 2 w Zalasewie
  • Rada Rodziców Szkoły Podstawowej nr 2 w Zalasewie
  • Kierownictwo Rowerowej Gry Terenowej: Wiesława Wypychowska i Stanisław Michalski

 

Cele imprezy:

  1. Propagowanie aktywnych form wypoczynku oraz zdrowego stylu życia.
  2. Integracja społeczności szkolnej.

Regulamin (zobacz)

Szanowni Państwo,

Uprzejmie informujemy, iż w związku z przebudową naszej strony internetowej może ona działać niepoprawnie lub mogą występować błędy podczas przeglądania zawartości / pobierania dokumentów.

Zapraszamy do zapoznania się z harmonogramem rekrutacji uzupełniającej do 1 klasy sportowej (harmonogram)