Wspieraj Nas razem z faniMani

Wspieraj nas przy okazji zakupów w sklepach internetowych razem z FaniMani. Zebrane środki przeznaczymy na zakup pomocy dydaktycznych dla SP Zalasewo, zakup sprzętu sportowego oraz rozwijanie Pasji Dzieci.

Rozmiar liter:

Dnia 16 marca odbył się Międzynarodowy Konkurs Kangur Matematyczny 2017. Rozgrywany jest sześciu kategoriach, które obejmują następujące klasy:

  • Żaczek- klasy 2 szkół podstawowych;
  • Maluch- klasy 3 i 4 szkół podstawowych;
  • Beniamin- klasy 5 i 6 szkół podstawowych;
  • Kadet- klasy I i II gimnazjów;
  • Junior- klasy III gimnazjów, I liceów i techników, I, II, III zasadniczych szkół zawodowych;
  • Student - klasy II i III liceów i techników oraz IV techników.

Celem tego konkursu jest popularyzacja matematyki wśród uczniów szkół podstawowych, gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych.

Wspólna dla wszystkich krajów uczestniczących w tym międzynarodowym przedsięwzięciu data konkursu oraz te same zestawy pytań dla poszczególnych poziomów podnoszą atrakcyjność konkursu.

Przez 75 minut uczniowie rozwiązują testy konkursowe, które zawierają:

  • w kategorii „Żaczek”- 21 zadań o różnym stopniu trudności (7 zadań po 3 punkty, 7 zadań po 4 punkty i 7 zadań po 5 punktów). Uczeń uczestniczący w Konkursie tej kategorii otrzymuje w chwili rozpoczęcia konkursu 21 punktów.
  • w kategorii "Maluch"- 24 zadania o różnym stopniu trudności (8 zadań po 3 punkty, 8 zadań po 4 punkty i 8 zadań po 5 punktów). Uczeń uczestniczący w Konkursie tej kategorii otrzymuje w chwili rozpoczęcia konkursu 24 punkty.
  • Testy konkursowe pozostałych kategorii zawierają po 30 pytań o różnym stopniu trudności (10 zadań po 3 punkty, 10 zadań po 4 punkty i 10 zadań po 5 punktów. Uczeń uczestniczący w konkursie w każdej z tych kategorii otrzymuje w chwili rozpoczęcia konkursu 30 punktów.

Do każdego zadania dołączonych jest 5 odpowiedzi, z których dokładnie jedna jest poprawna. Za brak odpowiedzi uczestnik otrzymuje zero punktów, natomiast za odpowiedź błędną lub zaznaczenie więcej niż jednej odpowiedzi, otrzymuje punkty ujemne w liczbie 25% przewidzianych za dane zadanie.

 

W czasie trwania Konkursu nie wolno korzystać z kalkulatorów.

W naszej szkole 16 marca o godzinie 9.00 w kilku salach lekcyjnych grupa 69 uczniów rozpoczęła zmagania z zadaniami matematycznymi w trzech kategoriach :

  • „Żaczek” – 16 uczniów
  • „Maluch” – 26 uczniów (klasy III) i 18 uczniów (klasy IV)
  • „Beniamin”- 8 uczniów (klasy V) i 11 uczniów (klasy VI)

W kategorii „Żaczek”- klasy II (maksymalna liczba punktów- 105) najwyższe wyniki uzyskali:

  • Swoboda Marcel- 70,00 bardzo dobry
  • Młynikowska Milena- 58,75 wyróżniony

W kategorii „Maluch”- klasy III (maksymalna liczba punktów- 120) najwyższe wyniki uzyskali:

  • Ławniczak Szymon- 98,50 bardzo dobry
  • Bomba Dominika- 83,50 wyróżniony
  • Wojciechowski Franciszek- 81,00 wyróżniony
  • Chwyć Wiktor- 79,75 wyróżniony
  • Bernacik Oliwia- 78,50 wyróżniony
  • Janas Jacek- 72,50 wyróżniony
  • Łuczak Aleksandra- 71,00 wyróżniony

W kategorii „Maluch”- klasy IV (maksymalna liczba punktów- 120) najwyższy wynik uzyskał:

  • Kotecki Jakub- 97,50 wyróżniony

W kategorii „Beniamin”- klasy V (maksymalna liczba punktów-150) najwyższe wyniki uzyskali:

  • Radzimska Julia- 108,75 wyróżniony
  • Śmichurski Łukasz- 98,50 wyróżniony

W kategorii „Beniamin”- klasy VI (maksymalna liczba punktów- 150) najwyższy wynik uzyskał:

  • Prusinowski Oskar- 131,25 wyróżniony

 

Wszystkim uczestnikom konkursu gratulujemy i życzymy sukcesów w zgłębianiu wiedzy matematycznej. Kolejna edycja konkursu już za rok. Zapraszamy do udziału.

P1130737

Nauczyciele matematyki