Dnia 16 marca odbył się Międzynarodowy Konkurs Kangur Matematyczny 2017. Rozgrywany jest sześciu kategoriach, które obejmują następujące klasy:
- Żaczek- klasy 2 szkół podstawowych;
- Maluch- klasy 3 i 4 szkół podstawowych;
- Beniamin- klasy 5 i 6 szkół podstawowych;
- Kadet- klasy I i II gimnazjów;
- Junior- klasy III gimnazjów, I liceów i techników, I, II, III zasadniczych szkół zawodowych;
- Student – klasy II i III liceów i techników oraz IV techników.
Celem tego konkursu jest popularyzacja matematyki wśród uczniów szkół podstawowych, gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych.
Wspólna dla wszystkich krajów uczestniczących w tym międzynarodowym przedsięwzięciu data konkursu oraz te same zestawy pytań dla poszczególnych poziomów podnoszą atrakcyjność konkursu.
Przez 75 minut uczniowie rozwiązują testy konkursowe, które zawierają:
- w kategorii „Żaczek”- 21 zadań o różnym stopniu trudności (7 zadań po 3 punkty, 7 zadań po 4 punkty i 7 zadań po 5 punktów). Uczeń uczestniczący w Konkursie tej kategorii otrzymuje w chwili rozpoczęcia konkursu 21 punktów.
- w kategorii “Maluch”- 24 zadania o różnym stopniu trudności (8 zadań po 3 punkty, 8 zadań po 4 punkty i 8 zadań po 5 punktów). Uczeń uczestniczący w Konkursie tej kategorii otrzymuje w chwili rozpoczęcia konkursu 24 punkty.
- Testy konkursowe pozostałych kategorii zawierają po 30 pytań o różnym stopniu trudności (10 zadań po 3 punkty, 10 zadań po 4 punkty i 10 zadań po 5 punktów. Uczeń uczestniczący w konkursie w każdej z tych kategorii otrzymuje w chwili rozpoczęcia konkursu 30 punktów.
Do każdego zadania dołączonych jest 5 odpowiedzi, z których dokładnie jedna jest poprawna. Za brak odpowiedzi uczestnik otrzymuje zero punktów, natomiast za odpowiedź błędną lub zaznaczenie więcej niż jednej odpowiedzi, otrzymuje punkty ujemne w liczbie 25% przewidzianych za dane zadanie.
W czasie trwania Konkursu nie wolno korzystać z kalkulatorów.
W naszej szkole 16 marca o godzinie 9.00 w kilku salach lekcyjnych grupa 69 uczniów rozpoczęła zmagania z zadaniami matematycznymi w trzech kategoriach :
- „Żaczek” – 16 uczniów
- „Maluch” – 26 uczniów (klasy III) i 18 uczniów (klasy IV)
- „Beniamin”- 8 uczniów (klasy V) i 11 uczniów (klasy VI)
W kategorii „Żaczek”- klasy II (maksymalna liczba punktów- 105) najwyższe wyniki uzyskali:
- Swoboda Marcel– 70,00 bardzo dobry
- Młynikowska Milena– 58,75 wyróżniony
W kategorii „Maluch”- klasy III (maksymalna liczba punktów- 120) najwyższe wyniki uzyskali:
- Ławniczak Szymon– 98,50 bardzo dobry
- Bomba Dominika– 83,50 wyróżniony
- Wojciechowski Franciszek– 81,00 wyróżniony
- Chwyć Wiktor– 79,75 wyróżniony
- Bernacik Oliwia– 78,50 wyróżniony
- Janas Jacek– 72,50 wyróżniony
- Łuczak Aleksandra– 71,00 wyróżniony
W kategorii „Maluch”- klasy IV (maksymalna liczba punktów- 120) najwyższy wynik uzyskał:
- Kotecki Jakub– 97,50 wyróżniony
W kategorii „Beniamin”- klasy V (maksymalna liczba punktów-150) najwyższe wyniki uzyskali:
- Radzimska Julia- 108,75 wyróżniony
- Śmichurski Łukasz- 98,50 wyróżniony
W kategorii „Beniamin”- klasy VI (maksymalna liczba punktów- 150) najwyższy wynik uzyskał:
- Prusinowski Oskar- 131,25 wyróżniony
Wszystkim uczestnikom konkursu gratulujemy i życzymy sukcesów w zgłębianiu wiedzy matematycznej. Kolejna edycja konkursu już za rok. Zapraszamy do udziału.
Nauczyciele matematyki