Szukaj

Zajęcia Terapii Integracji Sensorycznej

Zajęcia Integracji Sensorycznej (SI) to terapia wspierająca prawidłowy rozwój dziecka poprzez odpowiednie stymulowanie zmysłów i układów sensorycznych. Podczas zajęć dzieci uczestniczą w różnorodnych, atrakcyjnych aktywnościach, huśtają się, wspinają, toczą, balansują oraz bawią się materiałami o różnych fakturach.

Celem terapii jest poprawa koncentracji, koordynacji ruchowej, równowagi, regulacji emocji oraz zwiększenie świadomości własnego ciała. Wszystkie ćwiczenia dobierane są indywidualnie, tak aby wspierały harmonijny rozwój dziecka i jego funkcjonowanie

w codziennych sytuacjach.

Najważniejsze cele zajęć prowadzonych w naszej szkole to m.in.:

  • ocena rozwoju procesów sensomotorycznych,
  • stymulacja bazowych systemów sensorycznych,
  • wspieranie rozwoju komunikacji werbalnej i niewerbalnej poprzez zabawy ruchowe,
  • rozwijanie kompetencji emocjonalno-społecznych,
  • wspomaganie dzieci w ich własnym dążeniu do samorozwoju.

Zajęcia prowadzone są w specjalnie wyposażonej sali terapeutycznej, która zapewnia bezpieczne, przyjazne i inspirujące warunki do nauki poprzez zabawę. Sala wyposażona jest w nowoczesny sprzęt do terapii: huśtawki, platformy, zjeżdżalnie, równoważnie, materace, piłki oraz bogaty zestaw pomocy sensorycznych, umożliwiających prowadzenie zajęć w ciekawy i skuteczny sposób.

Dzięki zabawie i stopniowemu pokonywaniu trudności uczestnicy zajęć uczą się lepiej rozumieć swoje ciało, reagować adekwatnie na bodźce z otoczenia oraz rozwijać poczucie sprawczości i pewności siebie. Regularna obecność wpływa pozytywnie na funkcjonowanie ucznia w domu i w szkole, poprawia jego samopoczucie, zdolność do koncentracji i współpracy z rówieśnikami.

Zajęcia odbywają się :

  • piątek godz.  14.50-15.35, klasy 1-3, prowadząca: Marlena Frydrychowicz
  • środa  godz.  13:55-14:40, klasy 4-8, prowadzący: Damian Dobrodziej