Zajęcia Integracji Sensorycznej (SI) to terapia wspierająca prawidłowy rozwój dziecka poprzez odpowiednie stymulowanie zmysłów i układów sensorycznych. Podczas zajęć dzieci uczestniczą w różnorodnych, atrakcyjnych aktywnościach, huśtają się, wspinają, toczą, balansują oraz bawią się materiałami o różnych fakturach.
Celem terapii jest poprawa koncentracji, koordynacji ruchowej, równowagi, regulacji emocji oraz zwiększenie świadomości własnego ciała. Wszystkie ćwiczenia dobierane są indywidualnie, tak aby wspierały harmonijny rozwój dziecka i jego funkcjonowanie
w codziennych sytuacjach.
Najważniejsze cele zajęć prowadzonych w naszej szkole to m.in.:
- ocena rozwoju procesów sensomotorycznych,
- stymulacja bazowych systemów sensorycznych,
- wspieranie rozwoju komunikacji werbalnej i niewerbalnej poprzez zabawy ruchowe,
- rozwijanie kompetencji emocjonalno-społecznych,
- wspomaganie dzieci w ich własnym dążeniu do samorozwoju.
Zajęcia prowadzone są w specjalnie wyposażonej sali terapeutycznej, która zapewnia bezpieczne, przyjazne i inspirujące warunki do nauki poprzez zabawę. Sala wyposażona jest w nowoczesny sprzęt do terapii: huśtawki, platformy, zjeżdżalnie, równoważnie, materace, piłki oraz bogaty zestaw pomocy sensorycznych, umożliwiających prowadzenie zajęć w ciekawy i skuteczny sposób.
Dzięki zabawie i stopniowemu pokonywaniu trudności uczestnicy zajęć uczą się lepiej rozumieć swoje ciało, reagować adekwatnie na bodźce z otoczenia oraz rozwijać poczucie sprawczości i pewności siebie. Regularna obecność wpływa pozytywnie na funkcjonowanie ucznia w domu i w szkole, poprawia jego samopoczucie, zdolność do koncentracji i współpracy z rówieśnikami.
Zajęcia odbywają się :
- piątek godz. 14.50-15.35, klasy 1-3, prowadząca: Marlena Frydrychowicz
- środa godz. 13:55-14:40, klasy 4-8, prowadzący: Damian Dobrodziej