Szukaj

Międzynarodowy Projekt Emocja

Międzynarodowy Projekt Emocja, skierowany jest do uczniów przedszkoli, szkół podstawowych, świetlic, szkół ponadpodstawowych, szkół polonijnych oraz ośrodków szkolno-wychowawczych z terenu całego kraju oraz zagranicznych szkół polonijnych.

Wszystkim rodzicom i wychowawcom zależy na tym, aby wychować dzieci na mądrych i szczęśliwych ludzi, samodzielnych i twórczych. Wprowadzenie dzieci w świat wartości moralnych, jest niezwykle ważne, gdyż są one fundamentem dalszego życia. Proponowany projekt zakłada pięć spotkań w ciągu roku szkolnego, obejmujące rozmowę o uniwersalnych wartościach.

Projekt trwa od 10 września 2021 roku do 20 czerwca 2022 roku

5 razy do roku nauczyciele klas I-III, którzy biorą udział w projekcie skupiają się na nauczaniu jednej wartości zgodnie z harmonogramem projektu.

  • wrzesień – październik Kraina Kreatywności
  • listopad-grudzień Kraina Wyobraźni
  • styczeń-luty Kraina Mocy Słów
  • marzec-kwiecień Kraina Empatii
  • maj – czerwiec Kraina Odwagi

CELE OGÓLNE PROJEKTU:

  • Kształtowanie postaw społecznych u dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym.
  • Rozbudzanie w dzieciach wiary w siebie oraz własne możliwości.
  • Aktywizacja dzieci i młodzieży na zrozumienie emocji i uczuć innych osób.
  • Integracja zespołu klasowego.
  • Współpraca nauczyciela i uczniów z placówkami oświatowymi z terenu całego kraju i zagranicznymi szkołami polonijnymi poprzez wspólną wymianę doświadczeń na stronie projektu.
  • Wychowanie do wartości takich jak empatia, wyrozumiałość, szacunek i wrażliwość.
  • Tworzenie sytuacji budujących wrażliwość dziecka, empatię i szacunek wobec innych kreowanie wartości i norm społecznych poprzez współdziałanie z instytucjami i organizacjami będącymi źródłem istotnych wartości.

CELE SZCZEGÓŁOWE:

  • Kształtowanie postawy empatii wśród dzieci i młodzieży.
  • Dostrzeganie podobieństw i różnic między ludźmi.
  • Integrowanie szkół polonijnych i polskich poprzez realizację projektu “Emocja”.
  • Budowanie przyjaznego klimatu integracji.
  • Eliminowanie zachowań agresywnych.